БРАНКО МИЛИСКОВИЋ (1982)
Appointed
живи перформанс
фотографија ц-принт, фото: Данило Матаруга
едиција: 1/10
2018.
Appointed
живи перформанс
фотографија ц-принт, фото: Данило Матаруга
едиција: 1/10
2018.
У трочасовном јавном перформансу Appointed, Милисковић износи осам инаугурационих говора претходних секретара Уједињених нација од 1946. године до данас. У оквиру 57. Октобарског салона, премијерно је изведен перформанс у којем је ново конструисано тело фиктивног генералног секретара Уједињених нација по први пут у историји „жена”.
Милисковић је 2016. године провео три месеца на уметничкој резиденцији EoFA у Женеви, где је и настала идеја за овај перформанс. Његов иницијални план био је да легално уђе на посед Уједињених нација и уради фотографски рад у Ариана парку који је заштићена територија УН кварта. Након бројних неуспелих покушаја да добије дозволу да уђе на поменути посед, револтиран и понижен, долази на идеју да своје тело конструише у тело новог генералног секретара Уједињених нација и заузме ту фиктивну позицију – генералне секретарке.
Кроз високостилизовану и до детаља занатски усавршену форму извођења, проблематизује низ актуелних друштвених и политичких тема од питања рода до односа појединца и структура власти и моћи. У намери да упути јасну критику против правила која важе на територији УН-а, против великих мера безбедности и двоструке челичне конструкције која брани главну капију од могућих напада цивила, против концепта „тајног” друштва које паралелно има епитет глобалног миротворца, Милисковић је одлучио да конструише и инаугурише ново тело фиктивног генералног секретара Уједињених нација с неограниченим мандатом.
© Културни центар Београда, Колекција Октобарски салон и уметник
Уговор о откупу: III-5-444/2.12.2019.
Инвентарски број: 1667
Фото: љубазношћу уметника
Избор библиографије:
57.Октобарски салон, Чудо какофоније. Културни центар Београда, 2018.
Milena Dragičević Šešić, Mirjana Nikolić, Situating Populist Politics: Arts & Media Nexus, Faculty of Dramatic Arts, Institute for Theatre, Film, Radio and Television, Belgrade: Clio, 2019, 138–139.
О АУТОРУ:
Бранко Милисковић (1982, Београд, Србија) студирао је на Факултету ликовних уметности у Београду у класи професора Мрђана Бајића, Одсек вајарство. Наставио је своје постдипломске студије као стипендиста холандске владе на Краљевској академији уметности у Хагу и дипломирао на одсеку за 3D уметност 2009. године. Мастер диплому стекао је на Hochschule für Bildende Künste у Хамбургу у класи професорке Жан Фауст (Jeanne Faust), на Одсеку за проширене медије 2012. године. Посвећен је живом перформансу, моноопери, кабареу, фотографији и филму. Реализовао је своје радове на бројним престижним, националним и интернационалним фестивалима, изложбама и резиденцијама. Његов рад уврштен је у књиге Performance Art in Eastern Europe since 1960, Dr. Amy Bryzgel; Situating Populist Politics: Arts & Media Nexus, Milena Dragićević Šešić, Mirjana Nikolić; као и у бројне публикације, магазине и штампу. Бранко Милисковић је самостални уметник, члан УЛУС-а. Више информација на https://brankomiliskovic.wordpress.com/